سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی

Academic center for Education, Culture and Research - Khorasan Razavi

سه شنبه ، 18 مهر 1396 کد خبر:2437 تعداد بازدید:

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی مطرح کرد؛ اخلاق، اساس اقتدار کاریزماتیک امام خمینی(ره)

اشتراک گذاری

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با اشاره به روایت «إنما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» که حضرت رسول(ص) فرمودند:«به راستی که من مبعوث شدم تا شرافت‌های اخلاقی را کامل و تمام کنم» گفت: اقتدار کاریزماتیک امام خمینی(ره) براساس اخلاق بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر  سیدکمال الدین حسینی، در مراسم افتتاحیه هفتمین دوره اردوی آموزشی _فرهنگی طریق جاوید که ۱۸ مهرماه در محل سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این دوره بر اساس اندیشه‌های امام خمینی(ره) از کارهای ارزشمند جهاد دانشگاهی است که به حق از نهادهای موفق بوده است.


وی با بیان روایت مشهور از پیامبر اعظم(ص) در خصوص اخلاق که فرمودند:«به‌ راستی که من مبعوث شدم تا شرافت‌های اخلاقی را کامل و تمام کنم» افزود: پرداختن به بحث اخلاق بر اساس اندیشه‌های امام(ره) کار بزرگی است چرا که اقتدار کاریزماتیک امام خمینی(ره) بر اساس اخلاق بود.


حسینی با بیان اینکه تبلیغات صحیح در القای پیام درست بسیار موثر است، ادامه داد: برای انتقال پیام دو تکنیک یک جانبه و دو جانبه وجود دارد که البته انتقال پیام دو طرفه موثرتر است.


مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: انتقال پیام  وقتی اثربخش است که از تکنیک دوجانبه استفاده شود، یعنی فرصت اظهار نظر برای طرف مقابل یعنی همان گیرنده پیام نیز فراهم شود.
وی با اشاره به مقتضیات زمان در اثربخشی تکنیک یک جانبه، اظهار کرد: اثربخشی تکنیک یک جانبه مربوط به زمانی است که مرزهای فرهنگی بسته باشد، همانند زمانی که معاویه با تبلیغات اغواگرایانه مانع شناخت اهل‌بیت(ع) شد.

 
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی ابراز کرد: امروز با توجه به گستره مرزهای فرهنگی شیوه تبلیغ و پیام رسانی یک جانبه دیگر اثربخش نیست.


حسینی ادامه داد: اگر در یک نظر سنجی در خصوص اخبار از مردم سوال شود همه به اخبار ۲۰:۳۰ اتفاق نظر خواهند داشت، چرا که در این بخش خبری از شیوه درست در پیام رسانی استفاده می‌شود.


وی ارائه پیام به شیوه استدلالی را از عوامل تأثیرگذار در انتقال پیام عنوان کرد و گفت: در بحث اثرگذاری و نفوذ اجتماعی سه رویکرد متابعت، الگوسازی و همانندسازی و درونی شدن مطرح است تا تداوم سبک آن به جوانان القاء شود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی در توضیح بحث درونی شدن یک موضوع فرهنگی، گفت: فردی روزه‌دار اگر در تنهایی هم باشد تا زمان افطار صبر می‌کند که این نشان از اعتقاد قلبی فرد به عمل روزه گرفتن است.